GEMPA KETIKA SOLAT DI LOMBOK DAN BALI

ANAK KAMPOENG

ANAK KAMPOENG

2 001 632 Ditonton2 223

    ketika gempa susulan yang lebih dahsyat yang terjadi di lombok hingga ke bali umat muslim sedang melaksakan solat, nah ini adalah kumpulan video gempa terjadi ketika solat

    Dipublikasikan tanggal 10 hari yang lalu

    Komentar

    1. siddik sembada

      Tertawalah sebelum engkau menangis

    2. Ramadana Chuy

      malah ketawa

    3. Azam Abu Talib

      yg last skali iman power boh. tetap solat.

    4. Azam Abu Talib

      suruh siti badriah tu berhenti nyanyi. bnda mungkar. Allah tk redo

    5. Aiman Hakimi

      Allahuakbar..Allah selamat kn jemaah masjid tersebut..hanya beberapa saat saje 1:02..smga smua dipermudahkan sglanya..dn diberikn keimanan yg kuat.. Support dr kami di malaysia..doa2 kn kami juga yaa

    6. Mohd Syafiq

      Ya Allah... Kuatkanlah saudara2ku di Sana... Semoga sgalanya dipermudahkan... Amin... Salam Dari Malaysia...

    7. Zrjuna 1980 1.3 honda mod r. Honda

      Subhanallah, vid yg akhir hampir2 buat aku nangis, meremang bulu roma aku, ya allah permudahkn lah segala urusan hambamu.

    8. Jiwa Sang Pendosa

      Diantara orang2 yg sholeh ada setan yg tertawa cekikian

    9. Hafizie Junior

      1.12 imamnya ditolak oleh makmum haha. Tapi alhamdullilah selamat mereka

    10. Sukir Muhammad

      Yg bilang "lemah imanya" brrti anda hnya seorg muslim, bkn seorg mukmin. Anda hrs bner2 belajar islam lg, jgn hnya menduga duga. Kita d perbolehkn utk meninggalkn tmpt sholat apbila ad kjadian serupa. Ini bkn sebagai tolak ukur iman seseorg.

    11. Mid One

      Ada yang kabur, dan juga ada yang tetap melaksanakan sholat nya.

    12. frisky sariningtyas

      Subhanallah

    13. Ady Chef

      Bro tidak sepatutnya anda tertawa....

    14. Eicha Pinky

      X baik orang tu gelak kan..dose

    15. Liana budi

    16. Hadi Aliwijayanto

      saya tingal di bali dan saya terasa.

    17. Musakasra Channel

      Terperangkap reruntuhan id-news.com/online/video-vx8wjN9xumY.html

    18. Desi Desi

      Saya Kristen.. Saya SALUT dan KAGUM sama iman imam yg tetap fokus sm ibadahnya khususnya imam yg di vidio terakhir.Semoga TUHAN semakin mempeekuat iman bapak yaa

    19. Ridho Arbi

      Potongan video kedua, diketawain? Ya kali lucu.. Benak lu berceceran itu baru lucu.. Nggak punya otak yg ngetawain

    20. Salwa Salwa

      Pray For Lombok

    21. Vivi Sabiha P.

      Lebih bagus kalau di lanjutin sampai selesai

    22. Jiboy Kitsuné

      Mungkin ramai lagi yang sedang solat kat rumah dan tak terakam pada waktu sama kuat imannya. Innalillah..

    23. Ari Wiguna

      Subhannallah......Hadir kawan, paket komplit sudah di antar, di tunggu kunjungan ny...salkomsel

    24. PresidenOfPisang 2018 - 9999

      anak kampang?

    25. willie aleng

      semoga kalian semua d lindungi Allah,.

    26. love peace

      Pentingkan sholat..kita yakini sdg mndapat lindungan Allah..abaikan gempa..

    27. KANGEN GAMERS

      Trending Coy

    28. Akmal Shafiq

      Allah bgi pengajaran sesungguhnya jgn kamu menghina sesama islam kamu..terutama malaysia..

    29. Jenal JM

      Dimana tempat yg sudah tidak punya wali allah pasti akan d hancurkan tidak termasok wali band

    30. X An AseVen

      Gw salut sama imam ini!?...yang mana yang lain lari dia tetap berdiri ditempat melanjutkan shalatnya..Klo gw kyanya udah goyang, itu goyanganny kuat gitu....imanny bisa dilihat dri ini...kebanyakan umat islam sekarang takut mati, terlalu cinta dunia....

    31. Abdullah Bungaasepsap

      Barangsiapa yang semasa berlakunya gempa bumi mati dalam keadaan solat tanpa meninggalkan rakaat maka matinya adalah mati syahid.Inilah yang di namakan syahid di antara mati syahid yang di katakan di dalam Al'quran pada yang lari belajarlah bahawa mati itu di mana pun boleh berlaku yang mulia matinya di masjid,surau,dalam solat dan di sejadah sembahyang dan bagi yang lari kerana kematian bagi kamu menunggu di luar kerana iman dan takwa kurang bagi Allah...!!!

    32. Abdullah Bungaasepsap

      Perhatikan keadaan solat orang khusyuk dengan yang hanya sekadar membuang bahaya di jalan.Solat orang yang benar2 itu bisa menahan bahaya sebelum atau tiba2 berlaku datangnya bencana ketika itu.Belajarlah apa itu solat dan segala guna dan manfaatnya bukan hanya sekadar tahu dan pandai solat tapi hanya setakat itu saja selebihnya lari meninggalkan rakaat dan ada di antaranya yang mati kerana meninggalkan rakaat jika tidak mungkin masih hidup cuba fikir...!!!

    33. Dayak haringan

      Iman msih tipis 'tkut mati "seharusnya jngn lari'Allah mha penyang'

    34. Tenan Wani

      Edukasinya mestinya selamatkan diri lah, ini kan bencana, tdk perlu ditantang.

    35. FIORAVANTE

      Semoga saudara seagamaku selamat dan baik baik saja di lombok

    36. Mukti Chaudhary

      yaa.. ini lah balasan untuk bangsa yg kurang ajar dan tidak pernah berterima kasih pada jiran Tertangga nya yg tlh banyak membantu setengah dri rakyat Indonesia hidup senang.

    37. zaivikov raiza Ayz ice

      Hahahaha siapo yg tak golak manengok ini

    38. Andrian sapoetra

      Liat yg terakhir merinding ane.

    39. Mirna Jumawa

      Apakah hanya saya yang menangis ...ketika melihat video yang terakhir. Apalagi ketika ayat " Arrahman...dst . Diulang2 😭😭😭

    40. Alexandra monic

      *Jujur saya nangis di akhir video* 😭

    41. M Khoiron

      Adminnya Tertawa.. Endang lucu Jancukk lu..

    42. welem weo radja

      TUHAN maha mengetahui kepada siapa hukuman itu dijatuhkan.....karena TUHAN itu maha mengetahui lagi maha kuasa.......

    43. KitzKatz

      Di vid ke 2 Kok malah ngakak?

    44. Cynthia AW

      yang terakhir astaghfirullah bikin nangis.

    45. Safira Ayu

      Yang terakhir paling bagus dan sedih

    46. Zha Zhay

      Yang nampak ko mesjid...mana korban Gempa nya....modus pula nih channels nampaknya......rumah yg roboh ke biar seru....

    47. BOMBER TV

      Knapa lu ketawa bangsad _-

    48. King Evans

      Teguran kepada Tuan Guru Bajang, yg Menafikan tafsiran Al-Qur'an

    49. Kakek Si Ocong

      ngerik

    50. T.sanusi is

      Adoi....npe plak tu lari2..tgh solat..😆